08 noiembrie 2010

Teme reflectie examen PE

Teme de reflectie pentru examenul de Psihologia educaţiei


Invatarea: definire, forme, modele ale invatarii(asociationiste,constructiviste).
Factori ai dezvoltarii umane (ereditate, mediu, educatie) si importanta lor
Procese psihice si rolul lor in invatare:
 Perceptii
 Reprezentari
 Gandire
 Limbaj
 Imaginatie
 Memorie
 Afectivitate
 Motivatie
 Atentie
 Vointa
Temperamentul. Importanta cunoasterii lui in organizarea conditiilor de invatare
Caracterul. Importanta formarii sistemului de atitudini
Insuccesul scolar
Particularitati psihopedagogce ale etapelor de varsta scolara
Modalitati de cunoastere a personalitatii elevilor
Profesorul evaluator al personalitatii elevilor

Teme de rezolvat (se prezintă rezultatele în scris, la examen)
1. Se completeaza Fisa de caracterizare psihopedagogica si se realizeaza un comentariu referitor la valoarea de instrument de cunoastere a acesteia.
2. Caracterizati etapa de varsta 12-15 ani. Formulati un argument in favoarea necesitatii cunoasterii acestora de către cadrele didactice.

Bibliografie minimala
1. A. Cosmovici, L.Iacob (coord.), Psihologie scolara, Polirom, Iasi, 1999 (Cap I, II, IV, V, VII, VIII, IX, XI, XII)
2. Dorina Salavastru, Psihologia educatiei, Polirom, Iasi, 2004, Cap 1 (1, 2.1, 2.2), 2, 3, 7.


Examenul va avea loc în data de 17 ian. 2011, ora 12, sala 12.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu